Regulamin
Drodzy Pacjenci,
w trosce o pacjentów oczekujących na wizytę na liście rezerwowej, o naszych terapeutów i o dostępność miejsc, uprzejmie prosimy o odwoływanie wizyt najpóźniej dzień przed terminem wizyty. W sytuacjach nieprzewidzianych, w dniu wizyty, prosimy o jak najszybsze jej odwołanie, tak by pacjenci z listy rezerwowej mieli szansę skorzystać ze zwolnionego terminu.
Informujemy również, że zapis na wizytę jest równoznaczny z akceptacją tego regulaminu, z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (na potrzeby rejestracji wyłącznie!) oraz na wysłanie smsa przypominającego o terminie nadchodzącej wizyty.
Dziękujemy!
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
Centrum Osteopatyczne
ul. Meksykańska 6 lok. 107
03-948 Warszawa
działające pod
Silenntium Sp. z o.o.
ul. Zwycięzców 51/30
03-937 Warszawa
§1
[podstawa działania]
Klinika Centrum Osteopatyczne jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Nr księgi rejestrowej: 000000247116, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru 2021-12-10
- niniejszego regulaminu organizacyjnego, dalej: „Regulamin”.
§ 2
[oznaczenie podmiotu leczniczego]
- Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod firmą Silenntium Sp. z o.o. ul. Zwycięzców 51/30 03-937 Warszawa, wymieniany dalej jako „Podmiot”.
- Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakładzie leczniczym Centrum Osteopatyczne przy ul. Meksykańska 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
§ 3
[miejsce udzielania świadczeń]
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia Podmiotu, mieszczące się w zakładzie leczniczym pod adresem: ul. Meksykańska 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
- Podmiot może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu osteopatii i fizjoterapii na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
- Podmiot może świadczyć usługi z zakresu działalności paramedycznej (medycyna osteopatyczna) nie objętej obowiązkiem prowadzenia dokumentacji medycznej.
§ 4
[cel i zadania]
- Celem Podmiotu jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii i fizjoterapii oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu udzielania świadczeń zdrowotnych lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
- Zadaniem Podmiotu jest:
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie osteopatii i fizjoterapii;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie osteopatii i fizjoterapii;
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
- prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
§ 5
[struktura organizacyjna, zadania jednostek i kierownictwo]
- Jednostką organizacyjną Podmiotu jest zakład leczniczy przy ul. Meksykańskiej 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
- W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
- recepcja;
- pracownia osteopatii;
- pracownia fizjoterapii;
- Zadaniem:
- recepcji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, rozliczanie i fiskalizowanie wizyt;
- pracowni fizjoterapii jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii i fizjoterapii, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
- pracowni osteopatii: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii/medycyny osteopatycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, prowadzenie księgi przyjęć oraz kart pacjentów.
- Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Artur Bieroza.
- Nadzór merytoryczny nad działalnością wszystkich komórek i osób sprawuje Artur Bieroza.
§ 6
[rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i osteopatii.
§ 7
[zasady ogólne udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępnymi w Podmiocie formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, blik, faktura przelewowa, karta podarunkowa.
- W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.
- Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 20:00, oraz w wybrane soboty i niedziele od 09:00 do 17:00. Godziny otwarcia podmiotu mogą ulegać zmianie, o czym Pacjenci będą informowani na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej i profilu firmy na Google.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z recepcją w trakcie rejestracji pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
- w siedzibie Podmiotu,
- telefonicznie w godzinach 9.00-17.00 pod numerem: 509 866 718,
- SMS-owo w godzinach 09.00-17.00 pod numerem: 509 866 718,
§ 8
[przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji/recepcji, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u terapeuty.
- W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
- Przy pierwszej wizycie w Podmiocie pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:
- podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL;
- oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
- oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
- podpisać zgodę na wykonanie terapii osteopatycznej lub fizjoterapeutycznej;
- podpisać zgodę na kontakt telefoniczny, smsowy w sprawie umawiania wizyt, podpisać zgodę na potwierdzanie wizyt smsowo lub telefonicznie;
- na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w pomieszczeniach Podmiotu.
- Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:
- przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;
- przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta;
- ustalenia zakresu możliwej terapii osteopatycznej i poinformowania o nim pacjenta;
- odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie fizjoterapeutycznej jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Artura Bierozy.
§ 9
[ceny w ramach udzielania świadczeń zdrowotnych, potwierdzanie, zapisywanie i odwoływanie wizyt, czas wizyt]
- 1. Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych zgodnie z poniższym cennikiem [Terapeuta – Cena]
- Artur Bieroza – 350 zł
- Piotr Płaza – 300 zł
- Justyna Kurek – 250 zł
- Róża Mościcka – 250 zł
- Jagoda Żebrowska – 250 zł
- Mariusz Łupiński – 200 zł
- Dorota Wasilewska – 250 zł
- Adam Kurek – 200 zł
- Natalia Błaszczyk 250zł/150zł
- Płatność za wizytę odbywa się w recepcji przed lub po odbytej wizycie.
- Jeśli Pacjent korzysta z karty podarunkowej, zobowiązany jest do wykorzystania podarowanych mu wizyt w czasie określonym na karcie. Po tym czasie wizyty nie przechodzą na inny okres. W przypadku niewykorzystania wykupionych w ramach karty podarunkowej wizyt w ustalonym dla tej karty terminie wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Podmiot nie dokonuje zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
- Pacjent jest uprawniony do odwoływania wizyt. Odwołanie wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed wizytą wiąże się z obowiązkiem pełnej płatności za wizytę (koszt pojedynczego świadczenia wg obowiązującego cennika). Odwołanie wizyty na więcej niż 24 godziny przed wizytą lub najpóźniej do godziny 17:00 ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wizytę (nawet jeśli wizyta odbywa się w godzinach porannych) nie wiąże się z obowiązkiem płatności za wizytę.
- Pacjent jest zobowiązany do potwierdzania wizyt w dniu poprzedzającym umówioną wizytę poprzez odpowiedź na wysłaną przez recepcję wiadomość SMS. „TAK” – potwierdza wizytę, „NIE” – wizytę odwołuje bez konsekwencji dla Pacjenta (jeśli odpowiedź mieści się w czasie określonym tym Regulaminem, § 9 pkt.7). Jeśli Pacjent nie potwierdzi wizyty poprzez odpowiedź na SMS lub telefonicznie dzień przed terminem wizyty do godz. 17:00, wizyta może zostać odwołana, a Pacjent poinformowany o tym fakcie poprzez wiadomość SMS lub drogą telefoniczną.
- Jeśli Pacjent nie odpowie na SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty, recepcja podejmie próbę kontaktu telefonicznego. Jeśli nie uda się potwierdzić wizyty do godz. 17:00 dnia poprzedzającego wizytę, wizyta może zostać odwołana.
- Jeśli Pacjent potwierdzi wizytę odpowiadając „TAK” na SMS z prośbą o potwierdzenie, po czym zmieni zdanie i na te samą wiadomość odpowie „NIE”, system zarejestruje zmianę i wizyta zostanie odwołana. (Aby nie ponosić kosztów związanych z odwołaniem wizyty należy zrobić to w czasie określonym przez niniejszy Regulamin, § 9, pkt 7). Ponowna zmiana zdania i odpisanie „TAK” może nie zostać zarejestrowana. W międzyczasie termin może zostać usunięty, a wizyta przypisana innemu pacjentowi. W takiej sytuacji zalecane jest zadzwonienie do rejestracji Centrum Osteopatycznego.
- W sytuacji odwrotnej, gdy na wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty pacjent odpowie „NIE”, po czym zmieni zdanie i odpowie „TAK” – system może nie zarejestrować tej zmiany z przyczyn wymienionych w § 9 pkt 10.
- Pacjent jest uprawniony, na zasadach wskazanych w ustępach poprzedzających, do odwołania pojedynczej wizyty lub serii wizyt w Podmiocie.
- W sytuacjach nagłych wizyty mogą być odwołane przez recepcję Centrum Osteopatycznego SMSem lub telefonicznie nawet w dniu wizyty. Przyczyną może być nagła niedyspozycja terapeuty lub sytuacja losowa. W przypadku wizyt odwołanych z winy Centrum Osteopatycznego pracownik recepcji skontaktuje się z pacjentem w celu zaproponowania innego, dogodnego terminu wizyty lub w celu wyjaśnienia jeśli zaproponowanie innego terminu nie jest możliwe.
- Centrum Osteopatyczne ma prawo do odwołania wizyty. W takim przypadku zobowiązane jest do poinformowania pacjenta o odwołaniu wysyłając wiadomość SMS lub telefonicznie.
- Centrum Osteopatyczne ma prawo odmowy zapisania pacjenta, lub odwołania wizyty pacjenta, który nie stosuje się lub narusza zasady niniejszego Regulaminu.
- Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
- w siedzibie Podmiotu;
- telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: 509 866 718;
- w formie odpowiedzi na SMS wysłany przez recepcję Podmiotu z numeru: 577 146 444
- Wyjaśnienie dotyczące dostępnych numerów telefonu do kontaktu:
- próby połączenia telefonicznego z nr 577 146 444 (numer do potwierdzania SMSowego) będą przekierowane na numer 509 866 718;
- jeśli pacjent chce wysłać wiadomość SMS do recepcji powinien to zrobić na numer 509 866 718. Z numeru 577 146 444 pacjenci otrzymują zautomatyzowane wiadomości, na które należy odpowiadać zgodnie z instrukcją w nich zawartą. Wiadomość wysłana na numer 577 146 444 zostanie zapisana w systemie rejestracji pacjentów, ale recepcja może nie odczytać jej w pożądanym czasie.
- Potwierdzanie wizyt następuje według zasad określonych przez niniejszy regulamin:
- poprzez odpowiedź na SMS wysłany z numeru 577 146 444;
- Poprzez wysłanie SMS na numer 509 866 718;
- Poprzez kontakt telefoniczny z rejestracją Centrum Osteopatycznego;
- SMSy z prośbą o potwierdzenie wizyty są wysyłane przez rejestrację Centrum Osteopatycznego w godzinach porannych w ostatni dzień roboczy poprzedzający wizytę. Dla wizyt umówionych na poniedziałek oznacza to, że wizyta będzie potwierdzana w poprzedzający go piątek.
- Czas trwania pojedynczej wizyty wynosi od 45-60 min. O czasie wizyty decyduje terapeuta. Czas wizyty może się wahać w powyższym przedziale, co zależy od zastosowanego rodzaju terapii oraz technik. Wizyta krótsza nie podlega zniżkom. Rodzaj terapii oraz technik jest dobierany indywidualnie do potrzeb pacjenta i przekłada się na czas wizyty. Spóźnienie się pacjenta może skrócić odpowiednio czas wizyty.
- Ustalenie terminu wizyty lub serii wizyt odbywa się na bieżąco lub może zostać określone z góry na przyszłość w zależności od dostępności grafiku.
- W momencie umawiania wizyty pacjent może otrzymać SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
- W przypadku umówienia wizyty odległej w czasie o więcej niż 2 tygodnie pacjent otrzyma wiadomość SMS z informacją przypominającą o terminie każdej kolejnej wizyty. Jeśli pacjent umówi się na wizytę w dzień przed lub w dniu wizyty to nie dostanie wiadomości SMS z przypomnieniem o wizycie ani SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty.
§ 10
[współpraca z innymi podmiotami]
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, w szczególności pracownicy podmiotu mogą żądać zaświadczenia o braku przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia fizjoterapii lub fizykoterapii.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 11
[udostępnienie dokumentacji medycznej]
- Dokumentacja medyczna udzielanych zabiegów fizjoterapeutycznych udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
- Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:
- do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu;
- w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku.
- Dokumentację medyczną udostępnia wyłącznie Artur Bieroza.
- Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
§ 12
[postanowienia dodatkowe]
- Na terenie zakładu leczniczego Podmiotu zakazuje się palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych lub zażywania środków odurzających.
- Zakazuje się wstępu na teren zakładu leczniczego Podmiotu osobom po spożyciu napojów alkoholowych lub zażyciu środków odurzających.
- Zakazuje się pacjentom i osobom trzecim wchodzenia i zaglądania do pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Podmiot nie odpowiada za mienie pacjentów pozostawione bez nadzoru na terenie zakładu leczniczego.
- W recepcji zakazuje się rozmów telefonicznych.
§ 13
[przepisy końcowe]
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń zdrowych udzielanych przez Podmiot oraz każda osoba udzielająca świadczeń w Podmiocie zobowiązana jest do przestrzegania przepisów Regulaminu.
- Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.centrumosteopatyczne.pl lub w rejestracji na żądanie pacjenta.
centrum
osteopatyczne
ZNAJDZIESZ NAS:
ul. Meksykańska 6 lok. 107
03-948 Warszawa
Mieścimy się w rogu budynku przy skwerku, na antresoli. Istnieje możliwość wejścia klatką nr. 5 z windą.
Parking mieści się przy ulicy.
GODZINY OTWARCIA:
od poniedziałku do piątku:
8:00–20:00