Drodzy Pacjenci,
w trosce o pacjentów oczekujących na wizytę na liście rezerwowej, o naszych terapeutów i o dostępność miejsc, uprzejmie prosimy o odwoływanie wizyt najpóźniej dzień przed terminem wizyty. W sytuacjach nieprzewidzianych, w dniu wizyty, prosimy o jak najszybsze jej odwołanie, tak by pacjenci z listy rezerwowej mieli szansę skorzystać ze zwolnionego terminu.
Informujemy również, że zapis na wizytę jest równoznaczny z akceptacją tego regulaminu, z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (na potrzeby rejestracji wyłącznie!) oraz na wysłanie smsa przypominającego o terminie nadchodzącej wizyty.
Dziękujemy!
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
Centrum Osteopatyczne
ul. Meksykańska 6 lok. 107
03-948 Warszawa
działające pod
Silenntium Sp. z o.o.
ul. Zwycięzców 51/30
03-937 Warszawa
§ 1
[podstawa działania]
Klinika Centrum Osteopatyczne jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
1) obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
b) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
c) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Nr księgi rejestrowej: 000000247116, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru 2021-12-10
3) niniejszego regulaminu organizacyjnego, dalej: „Regulamin”.
§ 2
[oznaczenie podmiotu leczniczego]
1.Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod firmą Silenntium Sp. z o.o. ul. Zwycięzców 51/30 03-937 Warszawa, wymieniany dalej jako „Podmiot”.
2. Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakładzie leczniczym Centrum Osteopatyczne przy ul. Meksykańska 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
§ 3
[miejsce udzielania świadczeń]
1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia Podmiotu, mieszczące się w zakładzie leczniczym pod adresem: ul. Meksykańska 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
2. Podmiot może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu osteopatii i fizjoterapii na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
3. Podmiot może świadczyć usługi z zakresu działalności paramedycznej (medycyna osteopatyczna) nie objętej obowiązkiem prowadzenia dokumentacji medycznej.
§ 4
[cel i zadania]
1. Celem Podmiotu jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii i fizjoterapii oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu udzielania świadczeń zdrowotnych lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
2. Zadaniem Podmiotu jest:
a) realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie osteopatii i fizjoterapii;
b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie osteopatii i fizjoterapii;
c) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
d) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
e) prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
§ 5
[struktura organizacyjna, zadania jednostek i kierownictwo]
1. Jednostką organizacyjną Podmiotu jest zakład leczniczy przy ul. Meksykańskiej 6 lok 107, 03-948 Warszawa.
2. W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
a) recepcja;
b) pracownia osteopatii;
c) pracownia fizjoterapii;
3. Zadaniem:
1) recepcji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, rozliczanie i fiskalizowanie wizyt;
2) pracowni fizjoterapii jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii i fizjoterapii, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
3) pracowni osteopatii: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu osteopatii/medycyny osteopatycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, prowadzenie księgi przyjęć oraz kart pacjentów.
4. Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Artur Bieroza.
5. Nadzór merytoryczny nad działalnością wszystkich komórek i osób sprawuje Artur Bieroza.
§ 6
[rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i osteopatii.
§ 7
[zasady ogólne udzielania świadczeń zdrowotnych]
1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
3. Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępnymi w Podmiocie formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, blik, faktura przelewowa, karta podarunkowa.
4. W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.
5. Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 20:00, oraz w wybrane soboty i niedziele od 09:00 do 17:00. Godziny otwarcia podmiotu mogą ulegać zmianie, o czym Pacjenci będą informowani na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej i profilu firmy na Google.
6. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z recepcją w trakcie rejestracji pacjenta.
7. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) w siedzibie Podmiotu,
2) telefonicznie w godzinach 9.00-17.00 pod numerem: 509 866 718,
3) SMS-owo w godzinach 09.00-17.00 pod numerem: 509 866 718,
§ 8
[przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych]
1. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji/recepcji, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u terapeuty.
2. W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
3. Przy pierwszej wizycie w Podmiocie pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:
1) podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL;
2) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
3) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
4) podpisać zgodę na wykonanie terapii osteopatycznej lub fizjoterapeutycznej;
5) podpisać zgodę na kontakt telefoniczny, smsowy w sprawie umawiania wizyt, podpisać zgodę na potwierdzanie wizyt smsowo lub telefonicznie;
6) na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w pomieszczeniach Podmiotu.
5. Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:
1) przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;
2) przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta;
3) ustalenia zakresu możliwej terapii osteopatycznej i poinformowania o nim pacjenta;
4) odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie fizjoterapeutycznej jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.
6. Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Artura Bierozy.
§ 9
[ceny w ramach udzielania świadczeń zdrowotnych, potwierdzanie, zapisywanie i odwoływanie wizyt, czas wizyt]
1. Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych zgodnie z poniższym cennikiem:
Terapeuta
Cena
Adam Kurek
200 zł
Artur Bieroza
350 zł
Dorota Wasilewska
200 zł
Jagoda Żebrowska
220 zł
Justyna Kurek
220 zł
Mariusz Łupiński
200 zł
Piotr Płaza
250 zł
Róża Mościcka
250 zł
5. Płatność za wizytę odbywa się w recepcji przed lub po odbytej wizycie.
6. Jeśli Pacjent korzysta z karty podarunkowej, zobowiązany jest do wykorzystania podarowanych mu wizyt w czasie określonym na karcie. Po tym czasie wizyty nie przechodzą na inny okres. W przypadku niewykorzystania wykupionych w ramach karty podarunkowej wizyt w ustalonym dla tej karty terminie wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Podmiot nie dokonuje zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
7. Pacjent jest uprawniony do odwoływania wizyt. Odwołanie wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed wizytą wiąże się z obowiązkiem pełnej płatności za wizytę (koszt pojedynczego świadczenia wg obowiązującego cennika). Odwołanie wizyty na więcej niż 24 godziny przed wizytą lub najpóźniej do godziny 17:00 ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wizytę (nawet jeśli wizyta odbywa się w godzinach porannych) nie wiąże się z obowiązkiem płatności za wizytę.
8. Pacjent jest zobowiązany do potwierdzania wizyt w dniu poprzedzającym umówioną wizytę poprzez odpowiedź na wysłaną przez recepcję wiadomość SMS. „TAK” - potwierdza wizytę, „NIE” - wizytę odwołuje bez konsekwencji dla Pacjenta (jeśli odpowiedź mieści się w czasie określonym tym Regulaminem, § 9 pkt.7). Jeśli Pacjent nie potwierdzi wizyty poprzez odpowiedź na SMS lub telefonicznie dzień przed terminem wizyty do godz. 17:00, wizyta może zostać odwołana, a Pacjent poinformowany o tym fakcie poprzez wiadomość SMS lub drogą telefoniczną.
9. Jeśli Pacjent nie odpowie na SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty, recepcja podejmie próbę kontaktu telefonicznego. Jeśli nie uda się potwierdzić wizyty do godz. 17:00 dnia poprzedzającego wizytę, wizyta może zostać odwołana.
10. Jeśli Pacjent potwierdzi wizytę odpowiadając „TAK” na SMS z prośbą o potwierdzenie, po czym zmieni zdanie i na te samą wiadomość odpowie „NIE”, system zarejestruje zmianę i wizyta zostanie odwołana. (Aby nie ponosić kosztów związanych z odwołaniem wizyty należy zrobić to w czasie określonym przez niniejszy Regulamin, § 9, pkt 7). Ponowna zmiana zdania i odpisanie „TAK” może nie zostać zarejestrowana. W międzyczasie termin może zostać usunięty, a wizyta przypisana innemu pacjentowi. W takiej sytuacji zalecane jest zadzwonienie do rejestracji Centrum Osteopatycznego.
11. W sytuacji odwrotnej, gdy na wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty pacjent odpowie „NIE”, po czym zmieni zdanie i odpowie „TAK” - system może nie zarejestrować tej zmiany z przyczyn wymienionych w § 9 pkt 10.
12. Pacjent jest uprawniony, na zasadach wskazanych w ustępach poprzedzających, do odwołania pojedynczej wizyty lub serii wizyt w Podmiocie.
13. W sytuacjach nagłych wizyty mogą być odwołane przez recepcję Centrum Osteopatycznego SMSem lub telefonicznie nawet w dniu wizyty. Przyczyną może być nagła niedyspozycja terapeuty lub sytuacja losowa. W przypadku wizyt odwołanych z winy Centrum Osteopatycznego pracownik recepcji skontaktuje się z pacjentem w celu zaproponowania innego, dogodnego terminu wizyty lub w celu wyjaśnienia jeśli zaproponowanie innego terminu nie jest możliwe.
14. Centrum Osteopatyczne ma prawo do odwołania wizyty. W takim przypadku zobowiązane jest do poinformowania pacjenta o odwołaniu wysyłając wiadomość SMS lub telefonicznie.
15. Centrum Osteopatyczne ma prawo odmowy zapisania pacjenta, lub odwołania wizyty pacjenta, który nie stosuje się lub narusza zasady niniejszego Regulaminu.
16. Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
1) w siedzibie Podmiotu;
2) telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: 509 866 718;
3) w formie odpowiedzi na SMS wysłany przez recepcję Podmiotu z numeru: 577 146 444
4) Wyjaśnienie dotyczące dostępnych numerów telefonu do kontaktu:
próby połączenia telefonicznego z nr 577 146 444 (numer do potwierdzania SMSowego) będą przekierowane na numer 509 866 718;
jeśli pacjent chce wysłać wiadomość SMS do recepcji powinien to zrobić na numer 509 866 718. Z numeru 577 146 444 pacjenci otrzymują zautomatyzowane wiadomości, na które należy odpowiadać zgodnie z instrukcją w nich zawartą. Wiadomość wysłana na numer 577 146 444 zostanie zapisana w systemie rejestracji pacjentów, ale recepcja może nie odczytać jej w pożądanym czasie.
17. Potwierdzanie wizyt następuje według zasad określonych przez niniejszy regulamin:
poprzez odpowiedź na SMS wysłany z numeru 577 146 444;
Poprzez wysłanie SMS na numer 509 866 718;
Poprzez kontakt telefoniczny z rejestracją Centrum Osteopatycznego;
SMSy z prośbą o potwierdzenie wizyty są wysyłane przez rejestrację Centrum Osteopatycznego w godzinach porannych w ostatni dzień roboczy poprzedzający wizytę. Dla wizyt umówionych na poniedziałek oznacza to, że wizyta będzie potwierdzana w poprzedzający go piątek.
18. Czas trwania pojedynczej wizyty wynosi od 45-60 min. O czasie wizyty decyduje terapeuta. Czas wizyty może się wahać w powyższym przedziale, co zależy od zastosowanego rodzaju terapii oraz technik. Wizyta krótsza nie podlega zniżkom. Rodzaj terapii oraz technik jest dobierany indywidualnie do potrzeb pacjenta i przekłada się na czas wizyty. Spóźnienie się pacjenta może skrócić odpowiednio czas wizyty.
19. Ustalenie terminu wizyty lub serii wizyt odbywa się na bieżąco lub może zostać określone z góry na przyszłość w zależności od dostępności grafiku.
20. W momencie umawiania wizyty pacjent może otrzymać SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
21. W przypadku umówienia wizyty odległej w czasie o więcej niż 2 tygodnie pacjent otrzyma wiadomość SMS z informacją przypominającą o terminie każdej kolejnej wizyty. Jeśli pacjent umówi się na wizytę w dzień przed lub w dniu wizyty to nie dostanie wiadomości SMS z przypomnieniem o wizycie ani SMS z prośbą o potwierdzenie wizyty.
§ 10
[współpraca z innymi podmiotami]
W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, w szczególności pracownicy podmiotu mogą żądać zaświadczenia o braku przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia fizjoterapii lub fizykoterapii.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 11
[udostępnienie dokumentacji medycznej]
1. Dokumentacja medyczna udzielanych zabiegów fizjoterapeutycznych udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
2. Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:
1) do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu;
2) w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
3) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku.
3. Dokumentację medyczną udostępnia wyłącznie Artur Bieroza.
4. Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
§ 12
[postanowienia dodatkowe]
1. Na terenie zakładu leczniczego Podmiotu zakazuje się palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych lub zażywania środków odurzających.
2. Zakazuje się wstępu na teren zakładu leczniczego Podmiotu osobom po spożyciu napojów alkoholowych lub zażyciu środków odurzających.
3. Zakazuje się pacjentom i osobom trzecim wchodzenia i zaglądania do pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
4. Podmiot nie odpowiada za mienie pacjentów pozostawione bez nadzoru na terenie zakładu leczniczego.
5. W recepcji zakazuje się rozmów telefonicznych.
§ 13
[przepisy końcowe]
1. Każdy pacjent korzystający ze świadczeń zdrowych udzielanych przez Podmiot oraz każda osoba udzielająca świadczeń w Podmiocie zobowiązana jest do przestrzegania przepisów Regulaminu.
2. Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.centrumosteopatyczne.pl lub w rejestracji na żądanie pacjenta.